tisdag 11 september 2012

Glada Saijonmaa

Goddag.

Nu sitter jag här i Santa Barbara igen, och tänkte som jag avslöjade inatt göra ett 111:e försök att starta upp bloggen igen.

Det är en ny termin, jag läser nya kurser, jag bor i en ny lägenhet och och jag har "nya" roomates.
Anledningen till snuffarna vid "nya roomates" är för att jag denna terminen för första gången faktiskt har roomates där vi själva valt att bo ihop, och känner varandra sedan dom tidigare två terminerna.
Inte på något sätt så att jag inte velat bo med tidigare roomates, men det har vilket som inte legat i våra händer att vi bott ihop, vilket det alltså gör nu.

Exakt samma riktlinjer på bloggen gäller som tidigare. Det är min blogg, jag skriver det jag vill, det jag tror på, det jag tycker är intressant, det jag tänker och det jag tycker mig kunna stå för.
Om det är något du, som läsare, inte håller med om, tar jag jättegärna emot mängder av kommentarer.
Men, om du känner att du inte kan tåla det jag skriver, så är du som vanligt hemskt välkommen att sluta läsa.

Just nu har jag kommit tillbaka från min enda tisdags-lektion, som är "Beginning Tennis".
Kul faktiskt, även om vi nu i början mest fått lära HUR man slår bollen och liknande grund-grejer.
Men det är ju för att förbättra min tennis jag tar den kursen, så det är ju nyttigt.

Och nu sitter jag och förtär lite "brunch", tror jag visst att det kallas, och tittar på andra halvleken av Sverige - Kazakhstan i fotbollens VM-kval. Varken särskilt intressant eller bra spel.

Ska efter det försöka få denna lediga dag (med undantag för tennisen) att bli lite nyttig då jag har lite läsning att göra till imorgon och dessutom ska skriva lite till på torsdag.

Lite informativt om vad jag läser denna termin osv kommer framöver.


På återseende.

/Siw Malmqvist

Inga kommentarer: