söndag 16 september 2012

Ett Hål Kan Jag Sträcka Mig Till..

Helgen är snart över.
Har varit en förbryllande lugn helg för oss pojkar här på 210 Barranca Avenue.
Men så blir det ibland, och det är ju hemskt svårt att göra något åt det nu.

Sitter just nu och filar på det sista och försöker öva in mitt första tal i "public speaking" som vi ska hålla imorgon.
Rätt nervös men det är ett kort tal vi ska hålla (3-5 minuter), så jag hoppas det går bara bra.
Dessutom är det våran lärare som valt ämnet, som är våra stjärntecken, så det slapp man ju fastna vid iallafall. Att komma på ett ämne att prata om alltså.


"Mitt" lag Essviks AIF har dessutom som nykomlingar i division 5 nu blivit klara för spel i division 4 till nästa säsong!
Mycket glädjande! Och sjukt imponerande att gå upp två divisioner på två säsonger.
Men, det är ju i division 4 vi hör hemma, så det känns bra att pojkarna hemma tagit oss tillbaka till "vår" division.
Vi drog oss ju ur fyran för 3 säsonger sen om jag inte minns helt fel, pga spelarförluster till andra föreningar vilket lämnade oss med bara ett fåtal kvar. Vi fick då börja om i division 6, så vi har alltså med till stor del nytt och ungt lag tagit oss tillbaka på 3 säsonger.
Det är inte utan att man blir stolt i det gamla essvikshjärtat.

Haha, det är roligt att jag utan att tänka på det fortfarande refererar till laget som "vi", trots att jag först pga ett jobbschema som inneburit sena kvällar, och nu geografisk position, inte kunnat spela med laget på nästan 3 år, men jag vet inte.. Jag själv ser fortfarande Essvik som mitt lag och jag hoppas att man någon gång i framtiden kommer ha möjligheten och är välkommen att komma tillbaka som spelare dit!

Nu ska jag fortsätta med talet.

Varma hälsningar
Jean-Pierre Barda

Inga kommentarer: