onsdag 19 september 2012

Att Tala Är Brons, Att Tiga Är Också Brons

Verkar som att mitt bönande och whinande på bloggen i måndags fungerade.
Eftersom vi är en stor klass på typ 28 pers eller något sånt, och bara har lite mer än en timmes lektion, så hann inte alla hålla sitt tal.
Som tur var blev jag inte skjuten dock. Hade ju varit snöpligt, för just det var bara något jag skrev, och inte något jag menade.

Så nu sitter jag här i mitt lilla rum med lurarna i öronen, och har för tillfället valt bort plugg-playlisten och låter istället "Hellre Utan Fejs" mycket eminenta "Spånskivan" fungera som fokuseringsmusik, och försöker lära mig mitt eget tal bättre än vad jag redan kan det.

Jag vet att typ 84,92% av den här bloggen för tillfället består av att jag på något sätt tipsar om musik, film eller annat. Men jag har så mycket bra att dela av mig av att jag bara måste förgylla andra människors liv med vad jag tycker är bra. Och vad är då bättre än att använda sin världsberömda blogg till detta?

Och om sanningen ska fram så är väl ingen mer lämpad än mig att komma med tips.
Jag som t.om har min egen tipsspalt i sundsvallstidningen "LAJV" (att jag inte skrivit mina egna tips på över ett år ska vi väl kanske vara tysta om dock..).

Så, dagens tips är just njurundabandet "Hellre Utan Fejs" och deras skiva "Spånskivan". (länk till skivan på spotify finns på titeln tidigare i inlägget)
Jag kanske är partisk, då det ju alltid är roligt att höra musik och se film osv, som man känner skaparna till, men jag tycker faktiskt att detta projekt är rysligt vasst.
Det handlar om instrumental experimentell musik, och är gjort med en perfekt blandning av seriöst och humor.
Mina personliga favoriter är nog låtarna "Jokkmokk", "Spansk Mat Smakar Alltid Fetast" och "Ungkarl Ungkarl Ungkarl".
Men hela skivan är seriöst värd att lyssnas på.
Som sagt, kudos till pojkarna för det dom gör.

Nu ska jag öva in den här skiten lite till och efter det försöka sova en liten stund.

Eder eviga tipsare
Åke Green

Inga kommentarer: