tisdag 21 februari 2012

Spring, Spring, Spring, Spring, Slep Snel Hest Frié

Långhelgen över. Blev en relativt lugn helg faktiskt.

Våran QuizNight i Fredags kan man enligt mig klassa som succé. Riktigt kul var det.
Och lördagen spenderades nere hos svenskarna på San Pasqual. Också bra kväll och underbart folk!

Sitter nu och konverterar filmfiler för redigering, till en assignment i Editing II. Har ju haft roligare sysslor. Men måste väl dock tillstå att jag gjort tråkigare saker också.

Ny säsong av "Big Brother" har ju börjat i Sverige nu också. Var mer eller mindre oundvikligt att få reda på om man har ett användarkonto på flugan (precis som internet) fakesboks. Dessutom har Jerker som vanligt mer eller mindre bott här i helgen (du är alltid hemskt välkommen Jerker, så missförstå mig rätt), och han har suttit och tittat på livestreamen sen det började i stort sett.

Big Brother är ju ett sånt där program som man inte vill titta på. Men om man börjar, så är det nästan omöjligt att inte skapa "relationer" till personerna i huset, vilket vidare leder till att man "måste" fortsätta titta. Sjukt smart TV. Men man vet ju att det är dålig TV samtidigt..
Fler än Jerker här som börjat följa direkt dock. Så kanske får göra det jag också.
Tror dock inte att man kan kolla på avsnitten direkt på webben, då 11an som sänder Big Brother, ju körs av TV4, som i sin tur inte tillåter att man tittar på deras "Play-tjänster" från utlandet.
Vilket för övrigt är efterblivet, då jag trodde att typ 50% av grejjen med webb-TV handlade om att utlandssvenskar ska få tillgång till skiten.
Blir man tvungen att tanka avsnitten för att följa blir det nog inget med det.

Ett inlägg om Big Brother... How about that..?


Absurdity Is The Only Reality - Frank Zappa

1 kommentar:

Jenny sa...

Jag gillar att läsa dina tankar. Kram