måndag 27 februari 2012

Morbid Fascination

Måste lyckas gå in i mitt eget huvud nu. Verkligen stänga allt ute och bara hitta mitt inre sjuka och vridna. Det är kul, men svårt. Jag vet att det finns där, det gäller bara att ta sig förbi alla hinder och komma in i det riktigt skruvade.

Jag ska skriva en ny version av mitt kortfilms-manus som jag jobbat lite med senaste 2 månaderna. (eftersom jag känner att det jag har inte riktigt håller..)
Och den här gången vet jag att det kommer bli något av det. Vi har en final-assignment i "Directing For Camera" där vi ska skriva och regissera en egen film. Vi har fått den redan nu eftersom det är en stor uppgift, och vi får sedermera 9 veckor på oss innan slutprodukten ska vara klar. Sjukt kul. Men svårt som sagt.

Har mycket idéer, men dom flesta är inte helt genomklara, och jag vet inte riktigt hur jag ska skriva ut dom i manuset. Dessutom sitter jag ju som tidigare nämnt på en budget på 0 dollar, vilket självklart även det måste tas i beaktning, vilket försvårar ytterligare då inte allt är möjligt att genomföra utan ens en liten budget. Någon slant ska jag försöka skaka fram då jag förmodligen måste lägga lite slas på props osv.

Om någon därute är sugen på att gå in med en investering är det bara höra av sig till mig antingen här på bloggen eller på jonatanbrynielsson@gmail.com. Allt som hjälper filmen att bli bättre är mycket välkommet! Även ett litet bidrag kan göra stor skillnad! Om någon mot förmodan skulle nappa på detta får ni såklart en inblick i vad filmen kommer handla om, och vad eventuell investering skulle användas till.
(sådär ja, då har man börjat tigga på bloggen också!)

Måste börja visualisera i huvudet vad jag ser framför mig när jag skriver manus och tänker på filmen också.
Tänka locations, skådespelare, props osv. Börja tänka ut storyn i bilder och kameravinklar. Just vinklar och skit är ju inte min bästa sida, men något jag ju måste göra mycket själv för att få filmen som jag vill ha den.

Location tror jag dock vår lägenhet kan passa som om jag fixar till den lite.
Skådespelare tänkte jag försöka hitta på skolan, det trassliga är bara att min huvudroll kräver en lite äldre skådespelare. Men tror det finns lite blandade åldrar.
Ska dessutom ha två eller tre mindre roller i blandade åldrar också.
Men det är en snubbe som satt ihop en bok över skådespelare som finns att tillgå, så ska ta kontakt med honom och kolla igenom den boken och se om det finns någon jag tror skulle passa, och som förhoppningsvis vill spela rollen, och som efter audition känns rätt.
Mycket som ska klaffa.

Måste dessutom få tag på folk som är villiga att hjälpa mig i min produktion, även om jag planerar att göra det mesta själv, så behövs det ju hjälp med vissa grejer speciellt under produktion. Pre och post klarar jag det mesta själv tror jag.

Någon som kan köra kamera och DP (director of photography) är något jag nästan måste ha. Då jag som sagt inte själv är så bra på den biten vore det kanon med någon som kan komma med idéer på det jag planerat. Och jag vill inte vara kameraman själv, eftersom jag vill kunna köra regissörs-rollen fullt ut.
Sen är det några mindre roller jag skulle behöva folk till.

Mycket att ordna med som ni ser. Men jag ska lägga ner min själ i det här och göra allt för att få till en film som blir som jag vill, och som jag kan vara stolt över.

Wish me luck!