torsdag 2 februari 2012

En Mungo I En Monsun

Jaaa, just det! Jag lovade ju ett inlägg.

Var igår på möte med en rådgivare på skolan, och pratade lite smått om vad som behövs för att jag ska få min "Associate Degree". Det som gäller om jag ska ta den, är minst 3 terminer till. Och då räknade vi inte med matten jag måste läsa, eftersom jag inte gjort matte-testet än, vilket visar vilken matte jag måste börja på. Ju sämre jag får på testet, desto fler kurser måste jag läsa. Verkar som att jag kommer få läsa rätt mycket mattekurser om jag ska ha degreen.

Så det är ett alternativ.
Mitt andra alternativ, är att stanna här och plugga någon termin till, och läsa dom kurserna jag tycker jag vill ha, och som känns viktiga. Men välja helt fritt och random (filmkurser kommer såklart ligga i fokus ändå). Och sen bara åka hem och se vart jag tar det därifrån. Kanske vidareplugg i sverige, försöka få praktikplats på något bolag i branschen eller kanske t.om försöka göra en film.

Tredje alternativet är ju att åka hem i sommar, börja jobba på Teknikmagasinet igen och att ge upp drömmen om filmjobb. Men det alternativet känns för tillfället avlägset.

Och ska jag vara helt ärlig så ligger nog det andra alternativet närmast, som jag känner det just nu.

Har ikväll skrivit klart ett Treatment (ett manus i tidigt stadium) tillsammans med vapenslagare Calle, som vi ska lämna in i våran Video Production-klass imorgon.
Förhoppningsvis gillar Davega (läraren) det, och går det riktigt väl så får vi göra film av det.
Blir det manuset valt, så blir vi eller någon av oss regissörer och får vårat eget film crew tilldelat.
Vore ju sjukt grymt att få göra filmen.


Döden är inte sorgsen; det sorgliga är att de flesta människor aldrig riktigt lever.

Inga kommentarer: