söndag 26 februari 2012

All Round The Fields Of Anfield Road

Helgen är typ över. Blev ännu en överlag rätt lugn helg.
Tanken var att det skulle bli lite mer vilt (röj liksom, inte renar och älgar och sånt) i Fredags, och festande ute på Isla Vista. Men då polisen har en förmåga att börja stänga ner festerna relativt tidigt (12-1), och vi hade så pass trevligt hemma, blev klockan lite väl mycket, så vi skippade det.

Sprang ner en sväng på en fest hos några vänner som bor i ett hus en bit ner, rakt över gatan från där vi bor. Var mycket folk där, men stannade inte så länge innan jag gick hem igen.

Igår gjorde jag inte många knop. Tittade på lite serier och nån film. Sen gick jag och la mig klockan 23 (11pm) för att orka upp till klockan 07:30 (am) idag för att titta på Ligacup-finalen mellan Cardiff och Liverpool klockan 8.

Om det undgått någon, så är Liverpool FC en av mina allra största kärlekar här i livet.
Så jag var laddad till tusen!
Förstod faktiskt att det inte skulle bli den mangling många förväntade sig.
Men trodde väl kanske inte att vi skulle behöva kämpa och att det skulle bli så spännande som det faktiskt blev.
Men vi vann. Och det är det viktigaste.

Ligacupen är ju en riktig skitcup egentligen. Lite prestige, och för att vara ärlig den cup där många premier league-lag luftar lite spelare som inte får så mycket speltid i ligan.
Men, det är skitsamma om det är Ligacupen, Charity Shield eller Essvikscupen. Vi vann.
Och det är det som är det viktigaste. Inte själva prestigen i sig.
För det kan betyda så sjukt mycket att få in vinnarmentaliteten i det här, på många håll, ändå nya laget.
Att spelarna bara får känna att dom kan vinna. Få laget att tro på att dom kan vinna.
Kan som sagt vara stört viktigt inför framtiden.
Sen som jag sa tidigare, att det bara var en skitcup som Ligacupen spelar ingen roll alls.
Liverpool FC har vunnit minst en titel säsongen 2011-12. Det tror jag inte att Arsenal gör. Det tror jag inte att Chelsea gör. Och jag tror inte heller att Man U gör det.

Vi (Liverpool FC) har dessutom chansen att ta hem FA-Cupen, och där snackar vi lite mer prestige, så den vore också stört bra att vinna. Både för att en vinst där betyder lite mer status-mässigt, och självklart av samma anledning som tidigare. Självförtroende och vinnarmentalitet måste in i vårat unga lag.

Avslutar med ett citat från en av dom största legenderna inom sporten, och främst inom Liverpool.


Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that!
- Bill Shankly

Inga kommentarer: