torsdag 18 augusti 2011

varför får inte jag när Uwe Boll?

Ja vad säger man. Börjar väl alltihop med en liten kortkort presentation av bloggen.

Har iom min nya vardag, och distansen till min gamla vardag, tagit beslutet att börja blogga "igen".
Vi får hålla tummarna för att jag orkar hålla denna vid liv åtminstone året ut.

Min nya vardag då, vad innebär det?
Jo, jag har lämnat trygga Sundsvall och mitt jobb på Teknikmagasinet för att åka till USA och plugga på College.
Detta görs vid Santa Barbara City College, i den lilla, men sjukt fina staden Santa Barbara i Kalifornien.

Här på bloggen kommer jag förhoppningsvis vädra både personliga åsikter och tankar, och även förmedla vad som händer i min vardag till er där hemma i Sverige som finner det intressant att veta (självklart helt valfritt att läsa min blogg från även andra delar av världen än Sverige, men då mina intentioner är att skriva på svenska kanske inte en fårbonde i Australien eller en baltisk båtflykting får så mycket i utbyte av att läsa..)

Hur inlägg och bloggen i stort kommer utformas kommer vi väl märka, då jag inte tänkt ha någon speciell stil.
Men jag kan direkt slå fast att jag skriver precis vad jag känner för och det jag vill och tycker mig kunna stå för.
Är det ett språk eller en inställning osv, som du inte gillar får du hemskt gärna låta bli att läsa. Min blogg kommer spegla mig och mina världsskildringar, ofta på ett skämtsamt sätt.
Med det, inte sagt att jag inte vill ha kommentarer. Ni får väldigt gärna kommentera så mycket ni kan, vare sig det gäller kritik, beröm, eller bara en fråga. All kontakt med Sverige är sjukt välkommen.

Som avslutning kan jag väl bara hälsa er varmt välkommna till min blogg!

(Kommer en presentation av mig och lite introduktion om resan i sig inom kort.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej och tack för ditt inlägg.
Såg att du bytt bloggbild, klände först inte igen dig.
Då det gäller fototidningar så går allt runt likt ett cykelhjul och det gäller inte bara fototidningar, det gäller mattidningar och många andra sorters tidningar. Men det är tråkigt att de inte utvecklas mer. Kanske är fototidningar inte så intressanta längre. Kanske räcker det att googla på nätet och att titta på youtube om man vill se något. Personligen är jag mycket intresserad av storformatskameror och har tittat en del på Sally Manns bilder och så på youtube, Även den gamla fotokonsten wetplate (våtplåtstekniken) är mycket intressant.
Synd att kemikalierna är så farliga annars hade det varit intressant att fotografera detta. Här snackar vi magi på hög nivå.
De är alltid de gamla fotograferna och dess teknik som betyder något, att få rätt mängd ljus på negativet helt enkelt. Bilden bygger man i kameran, ps kan sedan puffa till det lite. Men kameran måste bygga bilden tillsammans med fotografen och modellen

Botvind sa...

tack så mycket för kommentaren! Måste dock erkänna att jag inte riktigt förstår den och/eller vad den har att göra med.. Och jag kopplar absolut inte vem du är.. skriv gärna igen med en förklaring vad inlägget handlar om, och hemskt gärna vem du är!
Fridens!