tisdag 23 augusti 2011

Absurdity Is The Only Reality

Då har jag avklarat första "riktiga" skoldagen på Santa Barbara City College.
Egentligen började jag ju förra måndagen, men då läste vi en kurs som var på 2 timmar om dagen Måndag-Torsdag. Så det var bara en smygstarts-kurs för oss internationella studenter, som beskrev bland annat det amerikanska skolsystemet och dessutom lärde oss kommunicera mellan olika kulturer. Spännande.
Men det blev vi som sagt färdiga med i torsdags.

Visserligen är det inga monsterdagar jag har på måndagar heller. Jag har en kurs, mellan 8:00-10:20.
Sen är jag "ledig" resten av dagen. Jag förväntar mig ju dock att det kommer finnas endel att göra när alla kurser sätter igång på riktigt, så att behöva gå sysslolös är väl inget jag behöver oroa mig för direkt.
Om så ändå blir fallet får jag väl börja knyppla eller något.

Kursen jag läste idag heter "Non-Linear Editing 1", och handlar mycket om just precis som namnet ger en hint om att klippa i film osv osv. Verkar intressant, men inget jag tror jag kommer göra någon djupdykning i.
Våran lärare i kursen verkade vettig iallafall. Synd att vi inte har honom i någon annan kurs nu i höst.

Har precis i stort avslutat en av dom två mindre uppgifterna vi fick idag. Stort. Hoppas man kan hålla i den arbets-andan och inte vänta tills sista sekunden a la gymnasiet.
Men, en av dom större skillnaderna på nu och när man gick på gymnasiet är att jag åtminstone nu för tillfället känner mig sjukt taggad och motiverad att komma igång, och verkligen vill lära mig.
Skum känsla.

Nu ska jag gå och lägga mig i min enkla men helt funktionsdugliga säng och försöka sova, och förhoppningsvis ladda batterierna för två helt nya kurser imorgon.

Och jag kommer försöka ta mig tid och ork att skriva inlägget om alkohol/knark-inställning, och även en liten närmare presentation av lägenhet och Room-mates osv framöver. Så hav tålamod kära vänner.

Yo eserschito ahora, El Gato!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt broder! Jag vet precis vad du menar, jag var sjukt taggad när jag började plugga igen, så passa på att njuta och göra uppgifter i tid så länge den känslan varar.
Är det jag som lärt dig spanska by the way?? hmmm....

Botvind sa...

Nä, jag är självlärd!
Imponerande när spanskan ligger på en så avancerad nivå va??