onsdag 24 augusti 2011

Jo, Att När Jag Var Liten...

Ännu en dag med nya lektioner till ända!
Det är rätt kul med allt nytt, men man blir rätt slut i huvudet också!
Så det var skönt idag att ena lektionen bara innebar att läraren gick igenom våran "syllabus"(som är ett dokument med regler, förväntningar och schema för kursen osv) och körde ett upprop, sen fick vi gå.
Dom tidigare lektionerna har man i stort sett blivit inkastat i lektionerna direkt.

Första ämnet jag började med idag var "Film and Video Production 1", som verkar kul.
Lät dessutom lovande att i den kursen kommer vi inte ha några läxor, inget vi måste läsa och inga prov.
Dock ska vi under terminen producera en kortfilm, vilket ju självklart kommer ta upp mycket tid, men det känns lite mer roligt faktiskt. Som namnet även här indikerar så kommer fokus ligga på hela filmproduktioner, så det ska täcka dom flesta positionerna på en filminspelning.

Andra ämnet var "Cinematography 1". Verkar också kul, och kommer fokusera på kamera och ljusuppsättning, eller vad man ska kalla det. Hade som sagt inte så mycket genomgång osv idag, men det kommer nog på andra lektionen på torsdag.

Jag läser mina kurser tillsammans med två av personerna jag delar boende med här, men en av våra kurser har vi på olika tider och dagar. Denna 15-minuters lektion var en av dessa tider. Så när jag skulle gå hem från skolan, eftersom min det var min sista lektion för dagen, så kom jag hem till en låst och tom lägenhet.
Thomas och Kristoffer (som läser samma "linje" som jag) hade gått ut på något ärende, och Johannes som läser en annan linje hade lektion.
Så där stod jag och såg mer fånig ut än tidigare, vilket inte bara berodde på min sen i lördags sparade mustasch (ja, jag har alltså på riktigt bara mustaschen kvar.. konstigt infall som berodde på olika saker), utan för att jag kom på att jag sen någon dag tillbaka inte vetat vart mina nycklar var.
Försökte ringa både Kristoffer och Johannes, men Johannes hade som sagt lektion och kunde inte svara, och Kristoffer som var ute lider av samma symptom som mig och hör i 11 fall av 10 inte telefonen då.
Så jag fick gott stå och vänta, då jag inte kände mig riktigt klädd att gå ut "på stan" i den sjukt varma solen och dessutom bar på väska med skolböcker i.

Lyckligtvis har jag nu hittat mina nycklar, (dom låg i den lilla fickan I den vanliga fickan på mina jeans.. hur jag nu kan ha missat dom där..) så förhoppningsvis kan jag slippa liknande situationer i framtiden.
Och jag är dessutom hyfsat nöjd över att åter igen ha mitt imponerande "aldrig-tappat-ett-par-nycklar"-certifikat. (jag har inget sånt certifikat, men jag har aldrig tappat ett par nycklar..)

Nu ska jag åter igen gå och lägga mig för att sova och ber till gud (Robbie Fowler) att det ska gå bra, trots att jag somnade 1,5 timme i eftermiddags.
Dagen börjar imorgon med tidigare behandlade kursen "Non-Linear Editing 1", klockan 8.
Wonderbaum.


And remember, theres a big difference between kneeling down and bending over.

1 kommentar:

Robert Grentz sa...

mustasch?! men nu å!