fredag 19 augusti 2011

Markattans Mardröm

Så.
Jag har alltså flyttat till Santa Barbara i Kalifornien för att prova mina vingar och komma bort litegrann från "vardagslunken" jag hade fastnat i hemma.

Här ska jag läsa Film & Video Production.
Så samtidigt som det är ett bryt i vardagen handlar det ju om att innan det är för sent, prova vingarna lite och testa utbilda mig inom det som intresserar mig och nånstans alltid varit en dröm att få jobba med.

Jag har nu varit här i 2 veckor, och även om jag fortfarande är i "The honeymoon-phase", så måste jag säga att det är riktigt kanonställe jag har kommit till. Har hittills nästan bara haft riktigt bra väder (som visserligen kan bli ganska utmattande ibland, men det är mestadels skönt) och Santa Barbara är verkligen en sjukt fin stad. Lagom storlek, men med främst Los Angeles bara 2 timmar bort, och även hyfsad närhet till San Francisco och Las Vegas osv.
Inte besökt någon av storstäderna runtomkring än(förutom då jag landade i LA och spenderade en natt på hotell där), men det kommer säkerligen komma.

Jag delar lägenhet med 3 svenska killar, varav en jag även delar rum med.
Jag hade inte träffat någon av dessa innan jag kom hit, men som det känns nu kommer det förhoppningsvis gå bra.
Johannes (som är den jag delar rum med), känns iallafall än så länge som en person jag kan trivas bra med.
Även dom andra två (Thomas och Kristoffer) känns som bra killar! Vilket ju är skönt, men det är väl viktigast med den man delar rum med I guess.

Jag tror inte jag pallar dra något mer om läget just nu, och hoppas nog slippa skriva såna här rent informella inlägg i fortsättningen. Men nu vet ni, om ni inte visste det innan, lite mer varför jag är här, und so weiter.

Nu är klockan här mycket, så det börjar bli dags att sova, trots ledighet imorgon.
Känns dumt att vända på dygnet när skolan börjar på måndag.

Pies

1 kommentar:

karla sa...

hej kompisen min! kul att du har en blogg, den ska jag följa :D. hopaps du mår bra där borta men det tror jag säkert! kram och puss . Karla