lördag 20 augusti 2011

Om Man Trampar På Ett Russin...

Ja, då var första segern för mitt kära Liverpool bärgad, och det mot ett sargat och överlag nedåtgående skepp vid namn Arsenal.

Dom kommer få problem om dom inte förstärker innan transferfönstret stänger, även om dom kommer få tillbaka spelare som Gervinho, Song osv. Speciellt om Nasri lämnar.
Nu har jag inte sett några rykten, men nog borde det väl vara någon spelare på väg in?
Och jag tror inte att Arsenal kan göra sina regelvärvningar nu heller. Inga unga ofärdiga löften att sakta men säkert utveckla till duktiga Premier League spelare (något Arsenal och Arsene Wenger ska ha cred för att dom är duktiga på). Med tanke på rådande sitution och att det ju är ganska tongivande spelare som lämnat så måste Arsene enligt mig göra något så ovanligt i Arsenal-ögon som att värva en färdig spelare, och en naturlig ledare. Vem det skulle kunna vara har jag svårt att säga. Men jag tror att dom skulle behöva ersätta både Cesc med en ledare och kreatör på mitten (Ramsey t.ex är lovande, men inte alls redo att ta det ansvaret det innebär), jag vet inte riktigt vem det skulle kunna vara, men tittar man på franska ligan skulle eventuellt en spelare som Moussa Sissoko vara en bra värvning, fast kanske ändå lite väl mycket chansning. Ett annat alternativ som jag tror skulle vara bra för Arslet skulle nog vara t.ex Scott Parker. Där får dom en spelare som är etablerad i Premier League och länge har presterat på hög nivå, att han dessutom känns som en naturlig ledare gör ju inte saken sämre.
Den mest logiska ersättaren till Nasri om han lämnar skulle väl vara det belgiska stjärnskottet Eden Hazard från franska Lille (även om jag personligen skulle gråta blod om han valde att spela i enligt mig fel röda tröja). Där ställer jag mig dock tveksam till om verkligen Eden är sugen på att lämna ett spännande Lille som vann franska ligan förra säsongen och iår ska pröva vingarna i Champions League.
Jaja, nog om detta egentligen ointressanta lag!

Årets första 3 sköna poäng är som sagt inspelade, och låt oss hoppas att det här bara är början.
Tycker faktiskt att Liverpool har imponerat stundtals i sina två första matcher. Syns att spelarna inte är riktigt ihopsspelade osv, men jag tror vi har något riktigt bra på gång så fort alla är matchfit och som sagt fått lite mer tid på sig att bli samspelta. Lyckas vi dessutom få in en mittback av klass (som är bättre än dom vi redan har och som kan gå in och göra skillnad direkt), och eventuellt en backup forward, speciellt om Ngog lämnar, då kommer vi vara att räkna med iår tror jag. Kanske inte som utmanare av titeln, men åtminstone med däruppe i toppen krigandes in i det sista.


Att domaren spelade en stor roll i dagens match rör mig inte vid ryggen faktiskt. Jag tycker inte vi ska be om ursäkt.
Okej, att 0-1 målet inte borde varit godkänt, men det är fotboll (även om jag sympatiserar med Arsenal-fansen ilska just vid det beslutet). Men det röda kortet på Frimpong (hahah, finns han ens?) var solklart, och bara dumt, onödigt, dåligt och förmodligen mycket grundat på orutin och en valpig översatsning när man redan har ett gult kort. 
Och ingen kan nog säga att Liverpool inte förtjänade vinsten idag.
Därför känns det extra skönt att våran superstjärna Luis Suarez satte dit 0-2;an så det inte blev något snack om saken.
Och, ibland har man domsluten med sig (0-1 målet idag) och ibland inte (Carrolls bortdömda mål mot Sunderland i premiären hade mycket väl kunnat innebära 3 poäng i den matchen).


Riktigt kul att se nyförvärv som Stewart Downing och José Enrique imponera också. Våran vänsterkant kan bli mördande iår.

Ja, det här blev ju ett rent fotbollsinlägg, how about that!
Det gäller att ha många strängar på lyran, heter det väl?

YNWA till alla Liverpool-bröder och systrar!

2 kommentarer:

karla sa...

lägg in en bild på vetja ja

Botvind sa...

på vadå sa du? :)