onsdag 10 oktober 2012

Ska Vi Plocka Muskot I Din Trädgård

Ja, det är mycket nu.

Så av olika anledningar har inte orken eller lusten till att blogga funnits.
Men det är nog ett mönster vi får lära oss leva med. Jag, bloggen och ni trogna läsare! (hej mamma!)
Lära oss att under vissa perioder sprutar det ut inlägg, och ibland sitter det lite längre in, och tar lite längre tid emellan.

Ska inte skriva nå värst mycket nu heller, då jag alldeles snart ska gå på lektion. English 110 står på schemat, och jag ser inte fram emot det.

Snart dags för tal nummer två i Public Speaking också. Jag ska hålla mitt på första passet redan på måndag. Det är ett så kallat informativt tal vi ska hålla, vilket helt enkelt innebär att vi ska informera om något utan att på något sätt själv ta någon som helst ståndpunkt.
Jag ska hålla mitt tal om, en av mina stora idoler och förebilder i livet, Frank Zappa.
Pitchade idén för vår lärare idag, och han tyckte det var en skitbra idé. Kul.

Har dessutom midterm i Introduction To Film på onsdag till veckan. Midterm är ett av två prov man har i dom flesta kurserna varje termin. Ett som man gör ungefär i mitten av terminen (Midterm) och ett som man gör precis i slutet (Final). På proven går man oftast igenom det teoretiska man fram till det datumet gått igenom. Jag hoppas och tror att jag ska klara det bra dock.

Nu ska jag försöka samla energi och om ungefär 20 minuter gå till lektionen. Inte nog med att det är det svåraste ämnet att motivera sig till, pga ämnet i sig. Lektionstiden är ju dessutom mellan 18-21 på onsdagskvällarna, vilket även det gör sitt till att sänka möjligheten att bli taggad.

Ska försöka slänga in några kortare inlägg under down-perioderna (som med all säkerhet kommer komma) så att ni ändå vet att jag lever.

Tack för ordet!
Samuel Fröler

Inga kommentarer: