lördag 20 oktober 2012

Ett Kattliv Är Inget Värdigt Liv

Jo. Att jag tänkte att nu är det dags för ett inlägg igen.

Jag har nämligen fått en idé som förmodligen skulle få dom bästa idémakarna stumma.
Och egentligen är det väl dumdristigt av mig att lufta mina briljanta idéer här på bloggen pga stöldrisken. Men just denna idé har jag ingenting emot att någon stjäl, lånar, piratkopierar eller liknande substitut.

Så. Vad är det för briljant idé? Jo, det ska jag tala om, och håll i er nu.

Tänk om det skulle finnas en nattklubb som bara spelade samma låt hela tiden? Enformigt tänker säkert vissa. Briljant säger jag. Snacka om att sätta en profil på sin klubb.

Och så mycket enklare det skulle bli för alla DJs. En låt, that's it. Och eftersom att alla vet detta när dom kommer till klubben (och vet dom inte, blir dom snabbt varse), så slipper man alla dåliga önskelåtar från t.ex hormonstinna, överfulla, päronformade kvinnor i 30-40års åldern (för att hålla någon slags PK-nivå här på bloggen så får jag väl tillägga att det förmodligen sker dåliga önskemål om låtar från dom flesta samhällsgrupperna, men om jag får lov att generalisera så känns nämnda grupp överrepresenterad). Och skulle någon mot förmodan ändå inte förstå konceptet och göra misstaget att önska något annat än just utvalda låt, så blir man utslängd utan undantag. Enkelt va?

Vad för låtar kan man tänkas ha på en sån klubb då? Ja, självklart vilken som helst som man tror det finns en målgrupp för. Men man bör väl ha i åtanke att den ska spelas kväll efter kväll, vecka efter vecka, så vilken låt som helst passar nog inte. Man bör väl för att nämna något inte ha med låtar som folk snabbt känner blir uttråkande. Så i stort sett all radiopop går väl mer eller mindre fetbort direkt. Jag känner dessutom (och detta är min högst amatörmässiga åsikt) att man förmodligen ska tänka till en extra gång då det gäller låtar med text, då jag får för mig att upprepnings-känslan blir maximerad när man dessutom får höra samma text gång på gång.

Jag vet iallafall vilken låt jag skulle välja, och det är den låt som jag tänkte på när jag kom på denna hutlöst banbrytande idé. Och när jag har pengar till det så ska hjulet sättas i rullning. Kanske kommer min klubb i en by nära dig. Och då vill jag faktiskt uppmuntra alla som har möjlighet att åtminstone testa.

Tackar för ordet!
/Bengt Palmers

Det är självklart den klassiska "Epic Sax Guy" mitt val faller på!
(just detta klipp är 10 timmar med samma slinga, I dare you to listen to it all)
 
                                    

4 kommentarer:

julia sa...

It's... It's brilliant.

Botvind sa...

Visst är det!

Jenny sa...

I Benidorm gick vi varje dag under en veckas tid förbi en skivaffär som om och om igen körde "maiahi maiaho maiahi maiahaha" (du vet vilken låt jag menar, visst?). Vi tyckte ganska synd om den som jobbade där.

(Nu är jag redan less på sax-låten)

Kram!

Botvind sa...

Jenny: haha, ja men det är ju en förskräcklig låt också.

Jag tror jag och Johannes lyssnade på Epic Sax Guy sammanlagt typ 6-7 timmar i helgen, visserligen inte i en stöt, men 1-2 timmar åt gången. haha