söndag 14 oktober 2012

Dags Att Bryta Ner Det Här I Atomer

Jo, att jag tänkte att det kanske kunde vara på sin plats med ett litet inlägg här på bloggen, kanske.

Vi får se vad det blir för kvalitet då jag inte har något klart på förhand vad jag ska skriva om. Kan mycket väl bli ett ordbajsande på mycket avancerad nivå. Välkommen.

Klockan här är natt. Lördag natt för att vara exakt. Och exakt är det ju bra att vara om man vill undvika missförstånd.

Jag håller fortfarande på lite med mitt tal som jag ska hålla på måndag. Och av någon anledning jobbar jag bäst och är mest kreativ på natten. Vet inte varför faktiskt.

Det som är svårt när man ska hålla ett relativt kort tal om en person, är ju att när man letar information, bara kan ta med ytskrapet i sitt tal. Fem minuter och försöka få med så mycket som möjligt om en person som Frank Zappa är inte lätt. Speciellt inte då vi måste ha 3 delar i talet, vilket innebär att man får ta ännu mer ytskrap från tre olika områden (i mitt fall, privatliv, musikalisk karriär och medverkan i samhällsdebatter). Tre timmar vore mer passande om jag skulle lyckas få med allting som jag tycker är intressant. Jag är dock ganska säker på att mina klasskamrater i ett sådant läge inte skulle se det som lika intressant som mig och således skulle anordna en protestaktion inspirerad av t.ex AFA (eller annan valfri efterbliven organisation som inte förstår värdet i demokrati eller våra grundlagar). Dessutom hade jag nog inte fått något bra betyg på det talet då jag med råge överskridit tidsramen vi fått. Så jag får nog gott hålla mig till dom fem minuter jag blivit tilldelad. Och ska man försöka se det hela någorlunda nyktert, så är det väl illa nog att få stå framför klassen och försöka låta oberörd när man i själva verket är vettskrämd, i fem minuter.

Jag tackade faktiskt nej till några bägare med vänner längre ner på gatan bara för att vara hemma och plugga ikväll. En lördag. Kväll. Vem kunde trott att den dagen skulle komma.



Haha, sitter här nu på söndagskvällen och hittade den här fliken från inatt. Glömde visst skriva klart och posta det här inlägget..

Jag sitter nu och har en paus i det eviga talet. Lyssnar på Soran Ismails sommarprat i p1 från i somras. Minns att jag tänkte att jag skulle lyssna på det men tydligen valde det minnet, likt gemene svensk mellan 17-30, att åka på en två månaders asien-semester. Först nu kom det tillbaka. Så nu lyssnar jag. Har visserligen bara lyssnat igenom ungefär hälften. Men det är sjukt bra. Soran är ju en för mig stor favorit sedan några år tillbaka. Flera faktorer spelar in. Främst, för att jag tycker han är sjukt rolig som komiker. Dessutom för att han verkar vara mycket vettig och skön som person. Sedan att Soran är stor Liverpool-supporter spelar ju självklart in i favoritskapet, antar jag.

Ja, ordbajs blev det, och dessutom uppdelat på två dagar. Kreativt.

Mvh
/ Jonas Wahlström

Inga kommentarer: