torsdag 19 januari 2012

Vem har tagit min danslärare?

Ja, som sagt. Man är tillbaka i Santa Barbara.

Mycket igång just nu.

Mina planer är att försöka få till så att jag kan stanna här i Amerikatt och få min Associate Degree, vilket innebär att jag efter denna termin måste läsa 2-3 terminer till.
Och för att detta ska ros iland behöver jag fixa förlängd tjänstledighet från jobbet och fixa fortsatt förlängd uthyrning av lägenheten.
Och det känns som att det mår bäst av att fixas så tidigt som möjligt.

Dessutom håller jag på och trasslar runt lite med mina kurser.
Har egentligen mitt schema klart, men tror jag ska byta ut en kurs och välja något annat.
Planen är att välja en kurs som heter English 110 (vilket helt enkelt är en kurs i Engelska) istället.
Det trassliga i situationen är att alla "English 110"-kurser för tillfället är fulla.
Så för att att få den kursen måste jag "crasha" den, vilket innebär att man går dit första dagen och hoppas att det finns någon plats man kan få.
Men jag har även funderingar på att välja något helt random ämne.
Har fått lite intresse för en kurs som heter "Fund Of Public Speaking".
Som alltså handlar om att prata inför mycket folk. Vilket folk som känner mig bra vet att jag egentligen inte har något problem med. Men jag skulle behöva ta ner den spärren som finns när det gäller att prata inför folk på engelska, så att man kan ta lite mer plats så att säga.
Men jag tänkte vänta tills min gode vän Jerker Sebastian från Umeå kommer tillbaka hit innan jag bestämmer mig. Vi pratade nämligen förra terminen om att crasha en sån kurs tillsammans.

Till detta så ska jag även lägga till någon PE (Physical Education) kurs.
Och det betyder alltså alla olika idrottskurser.
Så jag kommer garanterat registrera mig för en gymkurs. Och sen finns även funderingar på att försöka lägga till något mer, som tillexempel den fotbollskursen som finns.
Men jag får se. Men det blir som sagt åtminstone en gymkurs iår.

Nu har jag skrivit ett långt inlägg med mycket information om framtida planer iallafall!

Nu ska jag fortsätta min kväll i alkoholens tecken tillsammans med vapenslagare Sebastian Tågerup.
Det är ju trots allt veckan före skolan börjar, och Sebastian måste prova sitt "nya" leg, så vi gör nog Santa Barbara.

Och kom ihåg..  Don't pay through your nose.

Inga kommentarer: