fredag 27 januari 2012

bara ett pilkast bort

Vi kör ett till, lite mer informativt.

Jag var i tisdags med om något av det sjukaste jag upplevt.
Det var på våran video production 2-klass. Vilken jag har med många av både mina kompisar och folk jag hade Video Production 1 med i höstas. Så det är ingen stor grej så.

Så skulle vi i slutet av lektionen bara låta alla elever presentera sig själv och säga något man tyckte man är bra på. (om man är bra på ljudmix, redigering, regi osv)
Och det är ju liksom en klackspark. Men.
När turen kommer till mig, och jag ska presentera mig, då blir det som att jag tappar andan.
Jag chokade (fick inte fram ett ljud) nästan. Jag lyckades nätt och jämt få fram det jag skulle säga. Men det var med möda för att inte stamma eller kippa efter luft (som man ofta hör såna nervösa stackare göra när dom ska prata inför grupp). Läskigt. Jag har aldrig varit med om det.

Så tanken om att den kursen "Fund Of Public Speaking" var inte så tokig.

Så imorse var jag vaken 07:10 för att försöka "crasha"(läs för något inlägg sen för förklaring) den klassen som är 08:00 - 11:05 på fredag morgon (alltså den dagen man har ledig och som gör att man får långhelg.. vad hände där??).

Gick dit, skrev upp mitt namn på tavlan som vi blivit instruerade att göra.
Plats nummer 7 av dom som vill crasha.
Läraren kommer dit, tar role, och berättar sen att antalet elever som saknas gör att sex stycken på listan får en plats i vårterminens kurs (det är viktigt att vara på första lektionerna som ni märker). Ridå. Jag och fyra till fick vänligt ta våra block och väskor och snällt lämna  klassrummet och gå hem.

Det är inget större problem för mig, som vilket som har dom kurserna jag behöver.
Men hade funderingar på att byta ut en av dom jag har mot den communication-kursen.

Nu blir det istället till att skriva ett sjukt och obehagligt manus till kursen jag inte varit säker på, men nu ändå ska gå.

Jag kom upp i bra tid idag iallafall!

Vilken tok som helst kan tjäna pengar, men det krävs en klok karl för att behålla dem - Amerikanskt ordspråk

2 kommentarer:

karla sa...

du skriver så bra hehe..kram karla

Botvind sa...

Tack och så mycket! :)