måndag 23 januari 2012

var det en Polack som uppfann jitterbuggen?

Första dagen i skolan är avklarad.

Skönt. Blev inte så hektiskt faktiskt.

Började min dag 10:30 imorse med kursen "Non Linear Editing II".
Det är en fortsättningskurs på "Non Linear Editing" som jag läste förra terminen.
Och för er som inte håller på med film, så handlar den kursen alltså om filmredigering.

Verkar bra, har en annan lärare än förra året. (dock en lärare jag hade i ett helt annat ämne)
Curtis Bieber heter han, och är enligt mig en bra lärare.
Hård, men rättvis. Och har bra lektioner. Så allt hänger på en själv.
Gör då bra ifrån dig och lämnar in uppgifter får du bra betyg, skippar du uppgifter osv så får du sämre betyg. As simple as that.

Vi tittade bara på en dokumentär om editing idag, (om någon är intresserad så heter den "The Cutting Edge", bra, rätt intressant film)
Slutade lektionen 12:50, så då gick jag till International Office och bokade tid med en rådgivare där, som jag ska möta imorgon och prata om lite olika saker. Bland annat om att jag vill fortsätta plugga på skolan så att jag får min Associate Degree.

15:30 var det dags för dagens, terminens och veckans andra lektion.
"Directing For Camera". En kurs jag sett fram emot.
Precis som namnet ger en aning om, så handlar det om att lära sig regissera och styra en filminspelning.
Lärare är samma Curtis som på morgonlektionen, och det känns bra.

Dagens lektion gick vi bara igenom regler osv osv.

Så nu vet ni åtminstone hur mina måndagar och onsdagar kommer se ut i skolan!


Det som skiljer dumma och kloka åt är, att de dumma hela tiden begår samma dumheter medan de kloka alltid hittar på nya. - Karl Heinrich Waggerl

Inga kommentarer: